söndag 4 mars 2007

söndagsmordisk

Hade liksom förträngt att jag hade en romanredovisning som ska vara inlämnad imorgon, tänkte att det var minst två veckor kvar innan jag skulle behöva bryta samman över den. Men så visade det sig att så inte var fallet. När jag vaknade med denna insikt i imorse kände jag hur vansinnet rök ur öronen på mig. Bäst att ligga kvar tills Jakob gått iväg till kyrkan, om jag måste sammandrabba med något levande nu så kommer detta kanske inte vara så levande så länge till tänkte jag. Somnar om och vaknar sedan av att Ryssen ringer och börjar pratar om skor, hon känner både mig och mitt morgonhumör så hon ber mig ringa upp sen när jag druckit kaffe och rökt 17 cigaretter, tack gode gud för det! Vill bara bli lämnad i fred, jag har ju en romanredovisning att kräkas på. Uppsala-mannen loggar in och är så där käck och gullig på msn, tror han märkte mitt hat och jag får lite medkänsla, stakars sate, han visste inte vad han gav sig på när han gav sig på mig. Jag måste använda mig av litterära begrepp, kan jag inte bara få skriva att boken var ganska bra? Jag har faktiskt läst den och den var ganska bra, nej man försöker ju vara en sån där högpresterande pretentiös jävel. Är jag inte bäst i klassen så är det ingen mening med att gå till skolan. Så nu sitter jag här och försöker bilda meningar med ord som personifikation, metafor och epok.

2 kommentarer:

Magnus sa...

Fick du ihop nån redovisning till slut? / M

maggan sa...

M - jo typ, eller alltså jag blir ju aldrig klar med läxor men det finns en text nu iallafall......