onsdag 14 mars 2007

sex grejer

Det cirkulerar någon form av spelgrej i bloggarvärlden. Nu har det nått mig.

Regler: Varje spelare börjar med att skriva sex underliga/egendomliga saker om sig själv. Bloggare som blir "tagna" ska skriva sex saker om sig själv i sin blogg och samtidigt ange reglerna för spelet. Till slut väljer bloggaren sex nya bloggare och gör en lista av deras namn. Efter det är gjort skriver han eller hon en kommentar i deras bloggar för att låta dem veta att de har blivit "tagna" och att de ska läsa ens egen blogg för mer information.

Först kändes det lite kul, sen insåg jag att det här är ett fördolt kedjebrev. Jag som avskyr kedjebrev, har aldrig i hela mitt liv svarat på ett enda. Beklagade mig över detta för Uppsalamannen och han sa att han också hatar kedjebrev men alltid faller för dem och följer instruktionerna för annars kan man ju drabbas av olycka. Tänk om det är därför som jag mår som jag gör, tänk om allt hade varit bättre om jag bara hade svart på alla de kedjebrev jag fått under min livstid. Jävla skit!

1.En gång i femman fick jag alla rätt på ett prov som handlade om Brasilien, sen dess har jag varit lite halvbesatt av de landet.

2.Jag kan inte lyssna på Ulf Lundell, hittade en gång en skiva som pappa givit till mamma, han hade typ skrivit ett kärleksbrev på omslaget, jag mentalkräks varje gång jag tänker på Lundell. Föräldrar ska ju inte hålla på med sånt!

3.Tycker att TP är jätteroligt, tror nästan alltid att jag ska vinna och blir alltid lite förvånad över att frågorna är så svåra och att jag därför aldrig vinner.

4.Jag har inte sett Pulp fiktion

5.Jag är märkligt imponerad av Kicki Danielsson

6.Ungefär två gånger i veckan gör jag allvarliga övervägningar om att stänga bloggen och sluta skriva men hittills har det alltid slutat med ännu ett inlägg.

Jag skulle ju naturligtvis vilja skicka vidare uppgiften Carl Bildt men det är nog för mycket att hoppas på så jag ger stafettpinnen vidare till

Anits
Märta
Frida (ja jag vet att du har en fotoblogg men du kanske kan ta 6 egendomliga bilder….)
Stefan
Annacharlotta
Mia Olsson

Jaha nu har jag blivit skrockfull också, men jag lär ju få ett underbart liv utan olyckor!!!

1 kommentar:

Mia sa...

Men jag har redan gjort det här en gång förut. Eller i alla fall typ... Räknas det? Skickar länken i vilket fall som helst :)

http://tjaerstin.paltkoma.se/public/index.jsp?blogId=15021