onsdag 7 mars 2007

maten i u-sala

Han är någon typ av kock också. Har iallafall jobbat som det och när han lagar mat så förstår jag inte riktigt hur det går till, det bara händer. Som om det vore världens naturligaste sak i världen att slänga ihop något med kyckling och ingefära. Han ringer alltid och ber mig köpa någon ingrediens som fattas, säger att jag gärna får improvisera lite och köpa något annat som verkar bra. Jag köper bara exakt det han ber mig om, skulle ju aldrig drömma om att ta några egna initiativ! Sen försöker jag hjälpa till, visst skär (eller heter det filear) man kycklingen åt det här hållet? Nej det gjorde man inte så jag vänder på köttet och funderar på vad i helvete jag ska göra nu för att visa mig intelligent och kompetent. Roligast är kryddningen, han går in för det med hela kroppen ”ähhh men shit vad det här luktar gott” utbrister han.

Inga kommentarer: