måndag 19 mars 2007

deo 2

Torsdagskväll
Den här deodorantsituationen tär på mig, ska jag åka på feng shui kurs och lukta som ett as? Nej det vill jag faktiskt inte, bestämmer mig för att köpa en deodorant. Kommer naturligtvis på detta när alla affärer utom det lilla, lilla Ica på hörnet har stängt. Går till Ica och spejar in hyllan med hygienartiklar. Köper alltid deo av märket degree, Ica har bara den dergree som är för män. Blir alltid besviken på andra märken så jag köper den för män, kan väl inte vara så stor skillnad, huvudsaken är ju att det är degree.

Fredagskväll
Det ska mediteras i feng shui skogen, vi sitter i ring och sänker tacksamhet till våra fortplantningsorgan. Plötsligt uppfångar jag en märklig doft, det luktar svettig karl. Konstigt tänker jag, det är ju flera mil till närmsta man. Försöker fokusera på att hitta min inre Gudinnekraft men lukten blir bara starkare och jag blir lite irriterad, någon här inne måste ha allvarliga problem med sina hormoner.
Sen förstår jag, det är jag och min nya deodorant.

2 kommentarer:

JK++ sa...

pinigt! ;)

maggan sa...

ja skoja inte om det. verkligen pinsamt!