torsdag 14 december 2006

bajset

Jo det var så lustigt, helt plötsligt har doktorn ordinerat avföringsprov. Så oglamoröst och äckligt men va kan man göra, behöver doktorn ett avföringsprov så är det väl bara att börja leverera. Jag följer instruktionerna och när jag är färdig ska jag lämna grejerna till hälsocentralen. Jag går fort genom stan och hoppas av hela mitt hjärta att jag inte ska springa på någon bekant. När jag kommer till hälsocentralen läser jag den stora skylten på dörren ungefär tio gånger, det står ”lunchstängt”. En stark känsla av oerhörd vanmakt sköljer över mig. Måste fortsätta hålla i den här bajspåsen i 45 minuter till? Vet inte hur jag ska motivera mitt handlande de kommande 45 minuterna men vad jag gör är att jag går in på H&M, sedan Lindex och bokhandeln. Kommer på att jag behöver kaffe och går till den lilla teboden. Köper det starkaste kaffet och när jag betalar hänger den lilla påsen med bajs på armen. Det här händer bara inte, jag går runt och shoppar med mitt eget bajs i en påse på armen! När hälsocentralen äntligen öppnar igen så går jag dit och lämnar över påsen till en sköterska, hon säger ”jaha och det här var avföringsprov, ditt namn och personnummer tack”?, Hennes ansiktsuttryck ser ut som om det var den naturligaste saken i världen att gå runt med en påse bajs!!!
Avslutar den här pikanta historien med att citera Ryssen ”Men Maggan, tänk den stackars människan som står och analyserar ditt bajs nu, den personen har verkligen förtjänat sin lön idag”

Inga kommentarer: