torsdag 14 december 2006

tänkte göra en smart affär

När man bor som jag mitt i stan, då har man nära till allt utom naturen och en riktig mataffär. Ett stenkast här ifrån finns en liten, liten Ica butik, den är trevlig men 1 ½ liter mjölk kostar 11.90. Långt här ifrån ligger en annan gigantisk Ica butik, där i den där gigantiska Ica butiken kostar 1 ½ liter mjölk 9.40. Eftersom jag dricker ungefär en liter mjölk om dagen (fem latte) går en stor del av min hushållsbudget till att finansiera mjölkpaketen. När jag i helgen var i den här gigantiska butiken långt här ifrån fick jag en, som jag trodde, snilleblixt. Om jag köper på mig massor av mjölk här och fryser in, då kommer jag spara JÄTTE mycket pengar. Kollade lite snabbt men min mamma om man kunde frysa in mjölk och hon sa att det går bra så länge man gör något med mjölken, man kan inte dricka den rakt upp och ner när den har varit fryst bla bla bla. Skit bra tänkte jag, göra latte på fryst mjölk går finemang! Upprymd över alla pengar jag sparar köper jag så mycket mjölk som jag orkade bära. GÖR ALDRIG LATTE PÅ MJÖLK SOM VARIT FRYST! Det smakar högst tveksamt. Nu har jag frysen full med billig mjölk som man inte göra latte på. Latte är det enda med mjölk jag stoppar i mig, mer mjölk och det kommer att börja växa klövar och spenar på mig. Sugen på pannkakor? Ring mig, jag kommer med mjölken.

Inga kommentarer: