torsdag 14 december 2006

morgonstund

Morgonen börjar med att jag försover mig, de här är ingen ovanlig företeelse och min erfarenhet säger att det inte hjälper att bli arg på mig så jag bestämmer mig för att fokusera på att som är positivt. Går upp och in i köket, möts av min odiskade moccabryggare.
(Jag nöjer mig inte med en vanlig hederlig kaffebryggare som man inte behöver diska efter varje kaffekopp, jag har en moccabryggare som gör espresso. Ska vi göra en psykologisk analys på detta så handlar det nog om att jag har ett storstadskomplex och en svår längtan efter att vara tuff)
Jag försöker att fokusera på allt som positivt och gör i ordning resten av frukosten, äter och sneglar på moccabryggaren. Den är fortfarande odiskad. En stark känsla av själslig huvudvärk sköljer över mig och jag går tillbaka till sängen för att samla mig. Jag ligger där och vet så väl att jag måste gå upp och diska min ”tuffa” bryggare, med Guds glada tillrop och min näst intill obefintliga självdisciplin tar jag mig tillbaka till köket. Diskar och laddar bryggaren med ljuvligt kaffe, värmer jätte mycket mjölk (för idag är jag faktiskt värd en hink med latte). Istället för att hälla kaffet i glaset så spiller jag ut allt på mig själv, spisen, golvet samt mattan som jag själv vävt på mormors vävstol. Fokusera på allt som är positivt, tänk positivt nu Maggan!!!

Inga kommentarer: