torsdag 14 december 2006

en helt vanlig kväll ute i Gävle

Onsdag vid lunchtid.
Jag träffar Kerstin och vi pratar om att helgen närmar sig, jag bjuder upp till fredagsdans………
Fredag
lunchtid.
Äter sushi, för det är jag värd! Det rycker inte party-nervern men jag vet ju att det säker blir kul bara vi kommer ut.
15-tiden.
Kerstin ringer för att styra upp partyt, jag ångrar djup att jag kläckte iden om dans i onsdags. Men det kommer ju inte bli roligare av att sitta hemma och känna sig som en trött tant.
17-tiden
Jag vill verkligen inte gå ut och dansa, jag vill ligga i fosterställning framför teven som förr i tiden. Men nu är det nya tiden och då fejkar lycka jag tills det blir roligt på riktigt.
18-tiden.
Jag ställer mig i duschen för att tvätta bort sorgen och avlägsna behåring, för man vet ju aldrig hur roligt det blir………..
19-20-tiden.
Nu borde jag verkligen prova alla kläder i garderoben (för att slutligen välja första alternativet) men jag strosar ofokuserat runt i lägenheten och skickar små meningslösa meddelanden till Ryssen.
21-tiden
Väljer första alternativet i garderoben, kladdar lite med smink och blir som vanligt skit fin i håret. Anstränger mig det strängaste för att hitta partydjuret i mig genom att lyssna på popsicle och annan kvalitativ pop.
21.30-tiden.
Kerstin kommer med mikropopcorn och jag börjar ta fjantiga kort med hennes kameratelefon. Enligt ett rykte så ska krogen vi tänkte gå till, ha ”svenkt-låt-tema” ikväll. Det finns då överhängande risk för schlager. Schlager är kul, ungefär två gånger.
22-tiden.
Bränner popcornen och gör skummiga kaffe latte. Fotoprojektet fortsätter med högre intensitet men vi ser ut som sju svåra år på korten så de kommer aldrig bli offentliga!
23-tiden.
Vi ger oss ut och går till en annan krog för att slippa schlager frossan, dansgolvet är nästan tomt men vi gör vårt bästa. En gammal DJ spelar radio rix hits från 2003 men vi hoppas innerligt på att han ska bättra sig.
24-tiden.
Folk börjar vingla in och nu gäller det att undvika gamla ragg och försöka heja glatt på klasskompisar och kusiner. Tänk vilken lycka det skulle vara att få se någon som inte känns bekant!!!
24.30-tiden.
Bara för att jag har min lillasysters jeans med oanständiga hål i, så betyder inte det att jag vill dansa erotiskt med män.
24.45-tden.
Bara för att jag har puffat upp tuttarna till hakan och du har druckit 15 öl så betyder inte det att vi ska hångla.01.00-tiden.
Vi ger upp, går hem och efterfestar med Jack Johnson och en kopp te.

Inga kommentarer: