torsdag 14 december 2006

shar chi

Jag har sovit i shar chi de senaste tre månaderna utan göra något åt det! Shar chi är vassa utskjutande hörn, skitdåligt och mycket oharmoniskt enligt feng shui. Nu vet jag att mina feng shui damer ler finurligt, shar chi är ju baskunskap. Shar chi mot sängen åtgärdar man helt enkelt (det beror faktiskt inte på)! Hade ju tänkt sätta upp ett tyg på hyllan vars hörn utgör denna förfärliga shar chi men det har inte blivit av. Provade tejpa lite tapet på hyllan för ett tag sedan men under tredje natten rasade den ner med ett ljudligt prassel. Idag tog jag mig äntligen samman och satte upp tyget som det var tänkt från början. Jag hade inga lämpliga prylar att fästa tyget med så jag använde såna där fula plastkrokar som man ska ha i betongväggar. Det blev inte vackert men shar chin är i alla fall åtgärdad.
När mina lärare förklarade att folk oftast inte följer råden som de gladeligen betalar för så fick jag ett smärre utbrott, vad är det för mening med att bli feng shui konsult och ta betalt för att rota i folks hem när de sedan inte gör någon förändring? Det här får jag nu äta upp, har satsat hela mitt sparkapital på att lära mig om ämnet och det tog mig tre månader att göra den enklaste av feng shui åtgärder. Fortsätter jag i den här takten så har jag nog i alla fall ett hyggligt harmoniskt hem runt 65.

Inga kommentarer: