torsdag 14 december 2006

pappa

Idag är det Fars dag, jag ringde den delen av genbanken för att gratulera men han var inte hemma så jag hyllar honom här istället. Min pappa är typ världen bästa, jag var bara tvungen att bli vuxen för att förstå det. Det var en tid när jag inte kunde vara i samma rum som människan utan att skrika. Under den tiden sa min mamma ofta att vi var så lika jag och min far. Nu när jag är vuxen förstår jag vad hon menar och hon naturligtvis rätt. Vi är samma skrot och korn jag och pappa, är det någon som förstår hur jag tänker så är det pappsen. Jag är fortfarande bra på att skrika åt honom, det var inte länge sedan jag kastade en gurka i golvet för att han irriterade mig. Det gör inget, jag kommer fortsätta kasta gurkor och göra om köksstolarna till kaffeved för allt som oftast slutar det med en kram och en lunch på stan. För min pappa är världens bästa. Han har dessutom lärt mig allt jag kan om gipsplugg, och det är en hel del det!

Inga kommentarer: