tisdag 19 december 2006

kalsongnära

Åt idag lunch med Jakobs nya kap Mysan. När vi lärt känna varandra lite bättre, var mätta och belåtna gav vi oss ut i stadens gallerior. Jag skulle ha julklappar till Ryssen och Jakob.

Vi står på H&M och jag får syn på alla blommiga kalsonger, vilken bra julklapp till Jakob! Han har ju bara såna där klassiska vita boxer…….

Hur har jag kommit över den här intima info? Vi tvättar ihop, faktum är att det ligger ett helt gäng vita kalsingar på min säng i skrivande stund, ska ta tag i det där med att vika tvätt sen om en stund eller imorgon…..

En intressant diskussion om vilka män man kan köpa kalsonger till uppstår. Bröder och pappor funkar, nya pojkvänner funkar inte. Funderar över vilka av mina manliga kamrater jag skulle kunna köpa kalsonger till utan att det skulle kännas olämpligt. Jag upptäcker ett visst mönster, de snubbar man delat bo med kan man köpa kalsonger till. Pappa och bror har jag ju bott tillsammans med, i mitt första flytta-hemifrån-för-mamma-och-pappa-fattar-inget-försök så bodde jag i tallbackskollektivet med en tjej och en snubbe. Snubben ifråga kan vi kalla för Bosse, han hade mest gråa Y-front från mitten av nittiotalet (det här var flera år sedan, Bosse är idag lyckligt gift med en skitsnygg blondin). Trots att jag idag nästan inte har någon kontakt med Bosse så skulle jag lätt kunna ge honom ett par kalsonger till skillnad från alla mina andra killkompisar som jag faktiskt hänger och umgås med. Och så Jakob då förstås, han är i allra högsta grad en man jag kan köpa kalsonger till, de är något som händer när man tvättar och bor tillsammans, man blir nära på ett alldeles unikt vis. Kalsongnära.

Inga kommentarer: