torsdag 12 april 2007

vem vill ha vantar?

Jag vet att några av er som läser min blogg är riktigt grymma på datorer. Det är inte jag och därför ställer jag följande frågor och erbjuder där efter mina tjänster till den som orkar svara på ett begripligt sätt.

1. Min dator har en usb-port, skulle behöva en till, kan man fixa det utan att det kostar en miljard?
2. Efter en riktig storstädning för några månader sedan så börjar hon (min dator) segna igen, hon vill inte diskfragmenteras, vad kan jag istället göra?
3. Exakt vad är rss, hur funkar det? Är det lämpligt att ha det på bloggen eller är det bara en nördgrej?

Den som hjälper mig med detta (skriv gärna en kommentar till inlägget eller ett mail) får ett par av mig egenhändigt stickade vantar inklusive eventuellt porto.

7 kommentarer:

Anonym sa...

1. USB-hub är lösningen, finns att köpa på bl.a. Clas Olsson.

2. Städa den igen.

3. Nördigt.

Du vet vart jag finns om du vill ha hjälp. När får jag träffa din snubbe då?

Anonym sa...

Alltså jag vet inte exakt vad rss är men som jag fattat det har det med feeds att göra, som gör det möjligt att se när du har uppdaterat bloggen. Men det funkar redan, det är inget du behöver fixa med.

maggan sa...

gahnold - lämna min snubbe ifred! Tack för svaret på fråga 1, ska genast gå till clas olsson och införskaffa den prylen! Tror inte på att rss är en nördgrej, tror bara att du vet lika lite som jag om vad det är. ha. Du vet var jag finns och jag ber magnus, för sista gången, sluta tjata, ni kommer icke alls att träffas!

anonym - ja jag har också förstått det, att rss handlar om att ha koll på uppdateringer. men alltså hur vet du att min blogg är uppdaterad? kan jag få den funktionen på de bloggar som jag läser, herregud vad jag skulle spara tid på det!!!

Anonym sa...

Jag tänker inte lämna din snubbe i fred för jag vill träffa honom, tycker det är skitintressant. Du har ju fått träffa min, bara så du vet så är chansen stor att jag flyttar till henne efter sommaren...

Anonym sa...

I min webläsare (explorer 7) finns det en liten orange fyrkantig knapp i verktygsfältet. Om jag trycker på den så får jag en fråga om jag vill prenumerera på feeds från den websida jag är på. Så gjorde jag en gång när jag var på din och sedan dess kan jag följa dina uppdateringar via favoriter-fönstret - toppen! Det finns visst vissa speciella feedsprogram också men jag tycker explorer funkar bra.

maggan sa...

gahnold - hoppas ni blir lyckliga i alla era dagar!!! vill du ha vantar nu eller kan vi med tanke på omständigheterna hitta en annan lösning för dig?

anonym - tack!!! Du är nog värd vantar nu, skicka mig ett mail (emeli_k@hotmail.com) med adress och önskemål på färg så skickar jag dem så fort de är klara!

Anonym sa...

Alltså, tack tack tack, men jag känner mig inte riktigt värd några vantar. Det var så lite. Men tack.