onsdag 18 april 2007

vad tänkte Gud?

Jakob gick till kyrkan för att delta i ett möte med rubriken ”vad tänkte Gud när han skapade mig?”. Jag kunde naturligtvis inte göra annat än att släppa allt jag hade för händerna och följa med. Att få ett svar på vad Gud tänkte när han skapade mig skulle ju lösa i princip alla mina problem!

På mötet fick jag inget svar, drog med mig pastorn hem på en kopp te efter sammankomsten, men icke! Egentligen gör det inte så mycket, eller det är klart att det hade varit trevligt att få en upplösning på gåtan vad Gud egentligen tänkte men man kan ju inte alltid få allt och kvällen var ändå trevlig, vi bad och jag ställde svåra frågor.

Om det nu var så att Gud tänkte något när han skapade mig så tror jag att det gick till ungefär så här……..

Jaha….så var det torsdag igen….om man skulle ta och skapa en liten människa då…….ähhh, jag vilar lite först……..

Gud vilar lite

……..då ska vi se…kvinna…jag vill att det ska vara en nyfiken person och ombytlig…….. oj vi har visst slut på fokus och koncentration i lagret, hon får lite fler känslor istället………………..sarkastisk ska hon bli, det är ju alltid kul…………..ärlig…sånt varar ju ändå längst…..kaffetorsk, det är hon värd att bli……babblig……och…….blyg, intressant kombination………hur ska hon se ut då…..nej nu tappade jag all inspiration, hon får se ut som sin mamma………

Nu är hon klar, den nya lilla människan ……..shit vilken grym skapare jag är! Bara hon nu tar hand om skapelsen och sina gåvor………..men det är kanske lite väl vågat att hoppas på det med tanke på all skit med den fria viljan……..

7 kommentarer:

Anonym sa...

Ja, jag vet inte om den kommer bli lika intressant o rolig som din blogg! men de är kul att du vill läsa den! ;)
Ta hand om dig!
/Frida (Tierp) ;P

Anonym sa...

Hahahaha, gud va kul.

Anonym sa...

Jag är glad att gud skapade dig =)

maggan sa...

Frida - du är ju intressant, klart att bloggen blir det också!!!

anonym - mmm, vem är du?

emma - emmisen, snart är det inflyttningsfest, du kommer väl?!

Magnus sa...

Tihi, du skriver så roliga bloggar ibland! Mitt i prick! :)

maggan sa...

blorre - tack, tack b. du kommenterar så väldigt flitigt, TACK för det! Snart flyttar jag, du och fästmön är bjudna på ett glas rättvisemärkt vin på min uteplats då.........

Magnus sa...

Men du, vilken grej! Gärna! Kajsa hälsar och tackar också. Kan vi få ett varsitt glas, eller måste vi dela? (Det gör vi gärna, men då måste det vara ett stort glas, för annars kommer Kajsa att dricka upp allt själv...)