måndag 9 april 2007

Ola Salos ålder

Min syster har precis målat ett förslag på nästa tatuering med akvarell på min rygg, hennes gode vän Frida gör i ordning kaffe. Vi samtalar om allt mellan himmel och jord och kommer av en anledning jag inte kommer ihåg in på Ola Salo.

Frida – ohh Ola Salo, jag är sååå kär i honom!
Emeli – mmm jag med, han är sååå fantastiskt underbar.
Frida – Är du, hmm shit, det skulle kännas så konstigt om du blev tillsammans med honom, tänk om du blir tillsammans med honom!
Emeli – hahaha jo men det lär jag nog inte bli, han är ju bög.
Stina – nääe han är bi
Emeli - Va är han bi?
Stina – vadå är han inte bi, jo jag tror han är bi?
Emeli – men vadå föresten, varför skulle JAG bli tillsammans med honom?
Frida – ja men ni är ju i samma ålder!

Emeli gapar stort och spärrar upp ögonen.

Frida – oj förlåt, är jag helt ute och cyklar nu? Hur gammal är Ola då och hur gammal är du?
Emeli – han är väl runt trettio och när jag tänker efter så är jag ju faktiskt ihop med en kille i den åldern så det är väl en passande ålder. Herregud, jag har blivit så gammal.

Trodde nästan att jag var en i gänget, vi hade ju så trevligt men så påminns man och så förstår jag att jag är den där äldre storasystern som i teorin kan vara ihop med riktiga karlar utan att det skulle vara märkvärdigt.

Fina lilla krumelur, jag vill inte bliva stur!!!


3 kommentarer:

JK++ sa...

ola salo är ju TRETTIO PLUS!!! herregud. blanda inte ihop oss på den senare halvan av 20-something med de över trettio. please!

maggan sa...

haha, okej då. Men då bör vi inte heller blanda ihop oss på den tidigare halvan av 20-someting med er som är på den senare halvan för skillnaden i antal år är ju lika mycket upp som ner. Alla människor i åldern 25-30 är nu en egen kategori, för gamla för att kallas unga och för unga för att kallas gamla. Ha. På det här viset är jag fortsatt ung i nästan två år till!

Anonym sa...

att folk ska va så åldersfixerade! ja, ola salo är 30 år men fy fan vad bra han är! har någon av er gjort ngt så stort som ola gjort när ni är 30 så blir jag impad. för som jag ser det så kommer ni att injicera botox och pröva alla rynkkrämer som finns för att slippa se gamla ut.
att samtliga medlemmar i the ark är 30 lr 30+ är ju en bra sak; hade de precis börjat sin karriär så hade vi ju inte kunnat lyssna på den underbara Prayer for the weekend.