fredag 13 april 2007

mjölksymbolik

Jag och min syster står framför i affären framför mejerikylen, jag tar ett mjölkpaket.

Stina – borde vi ta ett till när vi ändå är här?
Emeli – mmm de är kanske lika bra.
Stina – men det kommer bli hemskt tungt.
Emeli – ähh det är som det är det.
Stina – vi kan se mjölkens tyngd som en symbol över den tunga ryggsäck vi bär inom oss.

Ni anar kanske vilken stjärna hon är och då har jag ändå inte berättat om när hon och Märta packade in sina bröst i plastfolie eller om hur hon tyst och tålmodigt observerar en nästan 2 timmar lång diskussion om sovjetisk pizza mellan de äldre syskonen.

4 kommentarer:

JK++ sa...

haha!

du. jag har en fråga som du MÅSTE ha koll på - finns det några ställen man kan gästskivspela på i gävle?

Anonym sa...

Alltså, det är väldigt praktiskt med plastfolie packade bröst, då sitter dom där dom ska.

maggan sa...

bonanza kid - hahaha men herregud, om du kommer hit så måste vi ju ta en fika och då kanske vi blir kompisar, på riktigt!!! Nej det här måste vi tänka igenom så vi inte förstör den fina relationen vi har nu! Jag har för övrigt ingen koll, men jag har koll på de som har koll så jag ber att få återkomma i frågan.

Märta - ja nej men jag dömmer inte! Det vet väl du att jag bara observerar......

JK++ sa...

haha. jag lovar att försöka undvika att träffa dig så långt det går. jag vill bara komma utanför örebro och skivspela. :)