tisdag 24 april 2007

efter nationella provet

Jag hade ju missförstått allt, kunde inte glänsa på provet med min feng shui eller turning torso. Hade 80 minuter på mig att tänka om och skriva ner något. Jag glömde att ta med mig penna. Killen bredvid mig stängde inte av sin telefon, den ringde, två gånger.

Efter provet gick jag raka vägen till askkoppen. Där hittar jag Margit, en riktig goding bland komvuxlärarna.
- Hej Emeli, hur mår du?
- Jo...
Hon ler lite och jag behöver inte säga mer om det för hon förstår ändå.
- Vet du vilka kurser du ska ha i höst?
- Nja, förmodligen blir det bara ”svenska som andraspråk”.
- Va synd, den får väl inte jag läsa va?
- Hahaha nej, det går nog inte.
Ja det är tråkigt, att inte få sin favoritlärare och att behöva skriva skitprov och att det är på tid och att bordsgrannen vägrar stänga av mobilen.

3 kommentarer:

Magnus sa...

Får inte bloggarna räknas in i nationella provet alltså? Tjaskigt.

Anonym sa...

vilka mobil-muppar det finns.. jag är en av dem dessvärre... häromdagen fick jag nästan panik när jag glömt min laddare i sthlm. helt sjukt! snacka om att vara kär i vissa föremål.. elelr besatt snarare..

du måste mig visa mig dessa bloggregister nån gång. jag är registrerad,men inte godkänd?... fattar nothing...

krams
friday

maggan sa...

blorre - ja eller hur, jag hade dansat ihop ett MVG om jag fick blogga mig igenom kursen!

friday - ja men vi ska fixa det där, jag vet ju egentligen själv inte hur man gör man ibland går det....
vi borde gör en bok istället, så slipper man all teknik med pingar, rss och sånt!