tisdag 2 januari 2007

familjär eftermiddag

Min bror, låt oss kalla hon Karl-Philip. Han kom hit för att plugga lite geometri. Jag skulle begrava mig i inredningstidningar och pyssla med feng shui pärmarna. Vad vi egentligen gjorde var att surfa runt på syrrans blogg, vi kan kalla henne Madeläne. Karl-Philip inser att hon faktiskt skriver ganska hyggligt och att det är underhållande läsning. Jag försöker sälja in min blogg, den är faktiskt också ganska bra men Karl-Philip vill bara läsa Madelänes blogg, han tycker att hon skriver så roligt och formulerar sig så bra. Jag skriver ju också roligt och bra, läs min blogg också Karl-Philip! När han läst klart i Madelänes så är det dags för musikpopande så min blogg förblir oläst.

Ett par timmar senare ramlar mamma in, hon har order från Madeläne att hålla sig borta från hemmet eftersom lokaltidningen ska komma och intervjua Madeläne angående hennes engagemang i att rädda världen. Mamma undrar vart hennes cykel är, Karl-Philip har lånat den och nu är den spårlöst försvunnen. Karl-Philip får lite ångest och känner sig besvärad över att ha slarvat bort mammas cykel. Den tryckta stämningen avbryts av att hunden hittar en chokladtomte på Jakobs rum, mamma hinner precis stoppa vår ätstörda hund från att äta hela tomten med folie och cellofan. Sen kommer Pappa, för han har också order om att hålla sig undan hemmet och lokalpressen. Efter en omgång latte så ringer Madeläne, intervjun är slut så familjen får komma hem nu. Familjen går och kvar blir jag med den stora tystnaden, känner mig aldrig så ensam som när jag precis träffat familjen. Ibland är det en skön ensamhet och ibland en oskön.


Personligt brev till kommentatorerna på nyårsbloggen
Yllet och Havsmannen kan inte hållas skyldiga för alla kommentarer, det inser jag nu när jag läst dem i efterhand och ser att sista kommentaren lämnades 06.29. Så länge partajar inte Yllet, det vet jag.
Möjligtvis kan jag tänka mig att min feng shui syster i norr har ett finger med i spelet men hon är ju inte ihop med någon och en av skribenterna sa sig ha pojkvän. Dessutom är både Yllet, Havsmannen och feng shui syrran för vuxna för att skriva om hembränt och spyor. Jag kan ej heller tro att du/ni är från stan, ingen gävlebo skulle skriva att de är på fest inte långt ifrån strömvallen (gävlebor känner det området inte långt ifrån strömvallen som villastan). Så nu vet jag inte alls vad jag ska tro! Pappa tror att det är Hamburgermannen med gäng men jag tvivlar starkt på det. Om det är Hängselmannen så har han verkligen fört mig bakom ljuset, skulle va lite kul men jag tror ändå inte att det är han. Kliv fram ur ljuset, jag är så seriöst skitnyfiken!!!

7 kommentarer:

Anonym sa...

Viktoria är ju tronföljaren, dessutom snyggast och smartast. att vara hennes småsyskon måste kännas surt. jag menar vara i rampljuset men ändå inte få någon titel som drottnig och statschef.
utan förbli prins och prinssessa.

JK++ sa...

var ligger, förresten, ale?

maggan sa...

å madeläne min lilla skitunge!
jag kan tala om att det här med att vara stadschef minnsan inte är någon dans på rosor det heller

JK++ sa...

alltså, förresten, inga jämförelser i övrigt - men alla vet ju att det är madeleine som är den hetaste tjejen i den kungliga syskonskaran.

maggan sa...

hahahahahahaa ja jag vet, det är sannerligen inte lätt att skydda lilla urläckra Madeläne från alla ungtuppar som vill lägga vantarna på henne.

maggan sa...

ale? det låter som skåne men varför skulle jag veta? borde jag veta det? jag vet inte jonas, jag vet inte.

Anonym sa...

lägg av,
madelän är inte alls snyggast, viktoria är mycket hetare.