söndag 14 januari 2007

gravidålder

Det är lördagseftermiddag, Jakob och Maggan har rafsat ihop det ätbara i kylen och avnjuter nu detta som ska kallas för lördagsmiddag.

M – du jag tror att jag håller på och få en ålderskris igen.
J – mhm.
M – Ja det här med att Robban fyller 25 känns lite jobbigt, han är ju typ lika gammal som mig så då är ju jag också 25 snart.
J – mmm.
M – men fattar du Jakob, min mamma va med barn när hon var exakt lika gammal som jag är nu. Herregud det är fullt möjligt att jag skulle kunna vara gravid!!!

Jakob fnissar och konstaterar att den uppstekta rårakesmeten från i tisdags inte höll måttet för att intas som människoföda.

J – ja men det har ju varit fysiskt möjligt ganska länge Maggan, tycker du att Madeläne är gammal?
M – neje
J – nej just det men hon skulle ju också kunna vara med barn.
M – jo men då skulle det ju vara tragiskt och lite onormalt om hon var med barn, om jag skulle vara med barn så skulle jag inte ens bli en speciellt ung mamma, jag skulle typ bara vara en mamma.
J – mmm men Maggan skulle du kunna tänka dig att dammsuga lite idag?

Maggan suckar djupt och tittar ner på talriken där en fryst pannkaka drunknar i den hemmagjorda röran av jordgubbar, björnbär och turkisk yoghurt.

M – mmm
J – orkar du?
M – hahaha du Jakob om jag bara skulle göra det jag orkar då skulle det sällan bli något gjort.
J – haha ungefär som nu då.
M – mmm precis men jag dammsuger, ska bara röka och ringa mamma, de blir bra det.

1 kommentar:

Anonym sa...

varje gång du känner dig gammal så tänk på mig!
kram sushiM