onsdag 31 januari 2007

Kents tjej och sushi

Tittade på en lägenhet idag, redan när jag kom fram till porten så förstod jag med feng shui ögonen att jag inte under några omständigheter kommer att kunna flytta dit. Men jag hade ju stämt träff med den nuvarande hyresgästen att komma så jag ringde henne som vi bestämt för att hon skulle komma och öppna porten. Efter ett par minuter kommer en tjej och öppnar, hon är några år yngre än mig, hon har svart hår och så många piercingar i ansiktet att jag måste sluta räkna vid fem för att inte verka som en töntig tant som aldrig sett en hålig brud förr. Med sig har hon en sån där liten hund som Paris Hilton har, jag känner mig något förvirrad för jag förstår inte vilken stil tjejen egentligen har. Är hon en tuff svartrocksbrud och hur kombinerar hon detta med en pytteliten hund? När jag ser hennes skor, platåskor. Så bestämmer jag mig för att inte placera henne i något fack, hon är nog en sån där självsäker människa som bara kör sin grej utan bry sig om att piercingar, pyttesmå hundar och platåskor inte passar ihop. I hissen berättar hon att hunden heter Sushi, jag frågar om hon tycker om att äta sushi, hon säger att hon har provat en gång och då tyckte hon det var äckligt men hunden fick heta så i alla fall. Ja nu är jag helt säker, tjejen följer ingen som helst logik utan är som en trevlig fjäril i sommarvinden. Va underbart, så ska jag också bli. När jag kommer in i lägenheten så överrumplas jag av att det faktiskt finns människor som bor stökigare än jag själv. Det är verkligen saker överallt. Ut från köket kommer en kille, tjejens kille. Han ser ut att vara astråkig och jag tycker att tjejen borde göra sig fri från honom, jag menar en så färgstark tjej som hon borde väl kunna hitta en ballare snubbe. Han hette visst Kent, det var ju ioförsig ett ganska roligt namn men jag tvivlar på att han är värd henne. Fast det är ju inte min sak att bedöma och jag borde verkligen inte grubbla mer på det. Hoppas ändå att de får det jättebra, Tjejen, Kent och lilla Sushi.

Inga kommentarer: