onsdag 24 januari 2007

bloggarlivet

Jakob och Mysan sa idag att det verkar som jag är med om så mycket saker eftersom jag alltid har något att skriva om i bloggen. Mitt liv verkar i allmänhet väldigt intressant och roligt. Grejen är den att jag varje dag från det att jag vaknar på morgonen tills jag somnar på kvällen hör en liten röst i huvudet ”kan jag skriva ett inlägg om det här, håller det här som bloggmaterial”. När jag inte träffar Ryssen (för hon häller hinkar med bloggmaterial på mig bara genom att vara hon) eller har någon härlig historia som den om bajspåsen då använder jag fantasin och spär på sanningen lite, förutom allt om min mamma förstås, hon är faktiskt precis så rolig som jag skriver. Men en sak som faktiskt är helt sann det är det att jag nyss tänkte på hur jag skulle skriva ett inlägg och sen kände jag att jag ville ha en kopp te, gick ut mot köket och hittar sen mig själv 30 sekunder senare inne på toaletten i färd med att borsta tänderna, fortfarande tänkandes på inlägget. Jag lever inte först och främst ett liv, jag tänker på vad jag ska skriva för inlägg om det.

Inga kommentarer: