söndag 7 januari 2007

kalsongnära 2

För ungefär en månad sedan möttes en snygg Ryss och en tjusig karl, ljuv musik uppstod och de bör nu betraktas som ett par. Vi i familjen är förstås glada för tillskottet vid middagsbordet men har ännu inte lyckats lära oss snubbens riktiga namn, han tvingas snällt lystra till ”Rickardo”, ”den där Fredrik” och ”ketchup”. Men allt är ju som sagt så nytt ännu.

Ryssens pappa prenumererade på kalsonger (!), tyvärr råkade han få fel storlek och han lyckades inte stoppa prenumerationen förrän han fick fem par i fel storlek. Han hörde ett rykte om att Rickardo skulle fylla år nästa vecka och finner det lämpligt att ge de prenumererade kalsongerna i fel storlek till ”den där Fredrik”.

Jag måste kanske omvärdera min teori om att vara kalsongnära, att ge sin svärson sedan en månad kalsonger går alltså. Att prenumerera på underkläder går också, svårt med storlekar men så länge man har en svärson i en annan storlek så kan det ju ändå komma till nytta.

1 kommentar:

Anonym sa...

Tjenare syrran,

Inne och tittar till dig och som vanligt med ett leende, tänkte contra med att avslöja att jag innehar en 5l HB-dunk i städskrubben.....trots vuxenålder- det trodde du inte:-) Du är välkommen hit när jag skall sprätta den.
Inget nytt spännande 2007 - förutom att jag upptäckt dinkelgröt...måste nog vara Fengshuigården i skogen som gett intryck...Dinkelgröt till frukost 2007, och jag kommer att vara som en nypontorsk:-) jag menar ros:-)

Stor kram på dig hälsar

Syrran i Norr