måndag 8 januari 2007

1 rok & kombo sökes

Det är ungefär som när jag börjar röka igen, ingen blir förvånad, alla bara suckar. Pappa undrar om det har med årstiden att göra för han tycker att jag alltid flyttar den här tiden på året. Jag är trygg i otryggheten, rädd för att fastna och tror att nästa ställe kommer att bli synnerligen bättre. Okej det är inte hela sanningen, jag är kräsen också, vill trivas och älska mina väggar. Somliga pratar med sina husdjur, andra laddar batterierna hos frisören och jag måste komma överens med mitt rum. Sen är jag så där så jag måste prova allt minst två gånger. Nu har jag provat att vara sambo, kombo, flickrumshängt och bott själv. Efter flera år av praktiska studier kan jag konstatera att jag trivs bäst själv i en etta med balkong. Nu behövs det en trevlig etta med balkong och en ny trevlig kombo till Jakob.

Inga kommentarer: