måndag 12 februari 2007

VM i Åre

Igår köpte jag en dyr tågbiljett och åkte till Uppsala, jag gör ganska många såna ogenomtänkta saker nuförtiden. Resan tar en timme och det brukar alltid vara en trevlig timme där på tåget, jag läser, lyssnar på musik och drömmer mig bort till söderhavsöar. Väntade mig naturligtvis en sån trevlig timme även igår när jag klev på tåget men icke! Tåget var fullproppat av slimmade, hurtiga människor med rejäla jackor av gore-tex material. De låg skidor på hatthyllorna, i gångarna och alla hade polotröjor som stack upp under de rejäla gore-tex jackorna. Jag blev helt matt, i en timme var jag tvungen att sitt på tåget från Åre med skidfantaster och Anja-fanatiker. Jag skiter i Anjas medaljer, skiter i om hon är bäst i världen. Det är ju säkert sjukt roligt för henne och alla andra som bryr sig men jag gör det inte! Det hjälper inte att jag inte bryr mig för jag får de där medaljerna kastade i fejset ändå, flera gånger om dagen utan att jag bett om det! Jag vill inte veta, är rent utav riktigt less på att se hennes runda kinder inklämda i en hjälm som får henne att se ut som ett russin. Den här snubben sen då, som tog bronset, han ska man också prata om, vara glad åt fast han inte ens är bäst på sin grej, han är ju faktiskt bara trea. Jag är också trea, på jättemånga saker men inte är det någon som gläds med mig åt det.

1 kommentar:

Anonym sa...

ja visst är det konstigt!!förresten har de ju såå mycket pengar så det kan väl köpa sig en egen fanclub!! så kan man dela upp hurrandet till oss vanliga dödliga oxå... hmrf


trevlig helg! glad alla hjärtans dag i efterskott eller vad man säger! =)