tisdag 6 februari 2007

ordning och reda

Struktur, hahaha, vad är det. Hur praktiserar man ordning? Jag har en stor almanacka, skriver prioriteringslistor och sätter telefonen på olika påminnelser och alarm. Men det hjälper inte, det är alltid något som kommer ivägen för strukturen. Jag får ett kreativt inspirationsryck och måste bara ta vara på tillfället och skriva dikter som jag aldrig kommer att våga visa för någon. Jag blir akuttrött, måste ligga i fosterställning och räkna spikhålen i väggen. Någon ringer och ger mig ett erbjudande jag bara inte kan stå emot. Jag gör budgetar och lägger pengar i olika kuvert och flyttar mellan olika konton men lik förbannat är jag soppatorsk två veckor varje månad. Måste alltid springa till tåget och aldrig, aldrig gör jag som jag planerat. Finns det någon kurs i självdisciplin och struktur eller borde jag kanske flytta till ett sånt där land där man inte vet om bussen kommer ikväll, imorgon eller nästa vecka?

4 kommentarer:

Anonym sa...

nrolfvi flyttar syster.

JK++ sa...

om du hittar kursen - säg till!

maggan sa...

s - för tusan syrran, skriv så man begriper!

bonanza kid - vi startar en kurs, kruxet blir nog att hitta rätt lärare men jag ser framför mig en hitler-typ som skriker och pekar med hela handen.....

JK++ sa...

usch vad obehagligt. det kanske finns en anledning till att vi är som vi är, ändå?