lördag 17 februari 2007

homestylingen

Det skulle komma en tjej och titta på lägenheten, för hon vill eventuellt flytta in i mitt rum som jag vill flytta ut ur. Jakob tänkte att vi kanske skulle städa lite så det ser inbjudande och trevligt ut. Jag tänkte HOMESTYLING* med feng shui, det förekommer faktiskt på riktigt i Stockholm och USA, vad jag har hört är det dessutom mycket framgångsrikt att homestyla med feng shui. Jag började se på mitt rum och den övriga lägenheten med feng shui ögonen, plockade bort och flyttade på grejer. Det tog halva natten men nog blev det allmänt harmoniskt, stylat och hemtrevligt alltid! Tjejen blev mycket intresserad och som utsikterna ser ut nu så flyttar jag om tio dagar. Har inte packat en enda pinal, har bara tre lådor att packa i och läxor upp över öronen. Tänkte att jag skulle sluta röka på måndag, för att verkligen testa min stresstålighet!

• homestyling är när man gör enkla inredningsåtgärder inför försäljningen av en bostad, på så vis kan man höja priset och sälja dyrare än vad bostaden egentligen är värd.

Inga kommentarer: