söndag 11 februari 2007

konversationer med Roger

Jag har en god vän, Roger. Han har precis som jag begåvats med ett ganska hett temperament så vi råkar ofta ut i hårda meningsutbyten.
R – Maggan nu är du jävligt självcentrerad!
M – Va, ska DU säga att JAG är självcentrerad, du har ju ingen som helst självinsikt!
R – Du jag vet vad jag pratar om, jag har koll.
M – Ha, det är helt otroligt, du fattar ju verkligen ingenting!
Vi hittar alltid en väg ut, vi kanske låter bli att träffas på tre månader men vi hittar tillbaka och så garvar vi lite åt att vi tjafsar så mycket.

Roger är väldigt ärlig, han säger vad han tänker.
R – Varför köper du så lite godis?
M – Vadå stör det dig eller?
R – Ja men ingen köper väl så där lite, det där kan ju nästan inte kallas för en godispåse.
M – Men jag håller faktiskt på att bli tjock, får ju fan inte plats i byxorna längre.
R – Mhä ska du börja med det där igen, du är ju snygg. Du behöver inte oroa dig det.
M – ähh skit samma nu kollar vi på filmen.
R – Du Maggan, du är en 9,5 av 10 och då vet jag faktiskt vad jag pratar om!
(hrm……det var en varm sommar……förvirrad tid…………liten soffa……även de mest förnuftiga människorna måste ibland göra sina misstag………hrm)

Han har sina egna små teorier om saker och ting.
M – Jag tror att jag har träffat en snubbe.
R – Aha va kul, är ni ihop eller?
M – Öhhhh jag vet inte
R – Har ni hållit handen?
M – Öh, eh vadå, hur menar du nu
R – Ja men har ni varit ute och fikat och hållit handen?
M – Jo vi har ju fikat
R – Höll ni handen då?
M – Näääääe, det gjorde vi inte
R – Då är ni inte ihop
M – Oh jag tycker det känns lite jobbigt sånt där, hålla handen offentligt.
R – Ah jag vet det tycker jag med, skitdrygt. Är han snäll då?
M – Jo han är snäll
R – Ja men det är väl bra, det vill du väl ha, en snäll kille.
Han är en fin vän Roger, en sån där man kommer ihåg för han är så verklig och ärlig. Hoppas nu att han inte blir allt för irriterad över namnet ”Roger”, anar att han skulle vilja kalls för något tuffare med mera klös i men jag kunde faktiskt inte komma på något bättre. Som resten av min umgängeskrets så får du leva med det Roger, jag bloggar om dig, ger dig ett töntigt namn och tänjer på verkligheten för att det ska bli roligare……….

Inga kommentarer: