söndag 25 februari 2007

lämna spår

Man känner sig lite hemma och trivs hos någon, slappnar av lite och börjar helt omedvetet lämna spår efter sig. Först harmlösa hårnålar, lämnar dem lite var stans så det är ju egentligen inget att bråka om. Andra tecknet kan också tyckas oförargligt, jag glömmer saker. Inte med flit utan på riktigt, påtagligt yr av allt pussande går jag ifrån både strumpor och koftor. Nu blinkar varningslampan rött, här borde han förstå och snyggt dra sig ur. Han gör inte det, säger till och med att det är lite trevligt att hitta hårnålar i soffan. Förstår han inte att jag kommer lämna större spår som kaffefläckar, krossade vinglas och flera koftor. De ena kommer leda till det andra och tillslut så glömmer jag en tandborste med flit, förstår han inte det?

2 kommentarer:

Anonym sa...

mmmm :-) så fint.....

/frida

maggan sa...

frida + alla andra - jo det sött, ibland tänker jag så där söt men nu låssas vi som att de här inlägget inte finns, jag har rodnat så det räcker!