tisdag 14 augusti 2007

ni och era förslag

Alltså jag vet inte hur ni uppfattar mig eller vad ni tycker om min blogg men vill ni att jag ska skriva om husdjur och politik så ska ni kanske söka er till en annan blogg.

Här dyftas det existensiell ångest, tjockångest, kreativ ångest, prestationsångest, sömnlösa nätters ångest, framtidsångest och annan typ av ångest.

Jag borde aldrig bett er om förslag på ämnen att skriva om. Men bara för att jag älskar er och för att jag inte har någon speciell ångest att skriva om nu så kommer här er önskan uppfyllas om än i kort och komprimerad form. Skriver om hur det är utifrån mig eftersom det är min blogg och jag är relativt (haha) självcentrerad.

Jobb/Plugg
Jag varken jobbar eller pluggar, är en sån där långtidssjukskriven jävel som kostar samhället pengar.

Husdjur
Har ett husdjur, en brun katt. I familjen finns det en hund också men den är inte så populär och dör nog vilket år som helst.

Politik
Jag tycker om Mona sahlin, har alltid gillat henne. Är inte socialdemokrat men Mona känns väldigt lagom ödmjuk tycker jag.

Tro
hahahaha
Religion finner jag mycket intressant men tro, det är något helt annat det. Nu för tiden är min tro mycket flummig, så new ageig att jag blir trött bara jag tänker på det själv.

Kaffesorter
För en lyxig och god hemmalatte föredrar jag en mörkrostad, nymalen kaffesort, tyvärr är ofta de dyra mycket godare än de billiga men det blir hur som helst alltid godast nymalet. Med Arlas nya baristamjölk blir latten riktigt tokfin!
Av de billiga varianterna kör jag på Lavazzas röda, de finns många ännu billigare sorter men de smakar mer rävpiss än kaffe.

Lösningen på alla stora världsproblem
Se ”Att vara vuxen”

Kjamar
Olika söta varianter på ordet KRAM (och andra ord också för den delen), är något av det löjligaste jag vet. Just det Jonas, om du inte var så häftig i övrigt så skulle jag lätt blockat dig och raderat den här kommentaren…….haha.

Lockigt hår
Det är ett mycket lämpligt sätt att spara pengar på då man kan klippa sitt eget hår utan att det syns.

Att vara vuxen
När jag förstod att man inte blir smartare än så här bara för att man är vuxen så förstod jag också att det ganska kört och inte alls märkligt att folk är som de är och dödar varandra.

Vitlök
Det får mig att tänka på 80-talet och barndomen. Mamma höll på mycket med vitlök vill jag minnas.

När jag tänker på det så här i efterhand så va era ämnen kanske inte så tokiga i alla fall, kanske kommer det en utbrodering av något senare.

Nu ska jag göra en kopp te och förbanna mig över socialstyrelsens nya sjukskrivningsregler.

4 kommentarer:

Magnus sa...

Mona är nog helt okej, och hon kommer givetvis vinna valet, men är det bara jag som blir lite trött på hennes "jag är som vilken hygglig arbetargrabb som helst-attityd"? Hon är på nåt sätt raka motsatsen till Göran P, och konstigt nog känns det ungefär lika illa. Förresten så är det väldigt många som tycker politik är ångestskapande, så det så!

maggan sa...

magnus - vi borde ta en kopp te någon dag, så du kan få prata ut om den här ångesten kring politiken

Magnus sa...

Okej, deal. Du kan få välja en ångest att prata ut om också.

maggan sa...

magnus - mhmm, ok. jag vill prata ut om ångesten som små och stora osorterade pappershögar framkallar. passar det på tisdag nästa vecka? ska vi säga klockan sju utanför åhlens?