tisdag 7 augusti 2007

bland lådor, katter och äktenskap

Det blir ett mycket blandat och lite rörigt inlägg det här, jag hatar blandat men det är så många saker som jag vill skriva om och tiden är knapp.

Mina föräldrar flyttade förra veckan, de hade packat några ”blandlådor”, mycket var löst. Jag hjälpte dem att bära dessa ”blandlådor" och alla lösa saker, när det inte hörde så väste jag tyst ”jävla, satans flyttamatörer” till dem. Är det något som jag lärt mig så är det att packa flyttlådor och låssas vara positiv under själva flyttdagen, för det finns inget som gör de dagarna bättre av att man klagar.

Daniel har också flyttat men det var en så intressant historia att den faktiskt är värd ett helt eget inlägg. ”Att flytta vinylisar” ska inlägget heta…..

Rolf behöver ett nytt hem, han kommer inte överens med grannkatterna och när jag reser bort (vilket jag gör som den nykära idiot jag är) så kissar han i min garderob för att demonstrera sitt misstycke. Mamma har börjat prata om att ”ta honom till katthimlen” men jag tror att han fortfarande har mycket att ge.

Rolf är ett kastrerat och utmärkt husdjur, han tycker om både hundar och barn. Gosar gärna men behöver ibland få springa i snåriga utomhusmiljöer för att känna sig fri. Är du intresserad? Han fås först på prov i 2-3 år, vill du behålla honom så får du det annars kan vi ta tillbaka honom då, om 2-3 år.

I lördags gifte sig Kajsa med sin Magnus. Grattis kära ni, jag tänker på er och hoppas att ni får ett toppenhärligt äktenskap!

Nästa lördag gifter sig Joel med sin Linnea. Jag är nästan skitsur på Joel så jag ska försöka att inte tänka på dem men jag hoppas ändå rent passivt, att de också får ett trevligt äktenskap.

Fick en anonym kommentar på förra inlägget om att jag var ”söt fast trött”, va handlar sånt om? Ingen jävel är väl söt när den nyss vaknat? Alltså jag är ju inte otacksam, TACK för komplimangen men hade du sagt det direkt till mig där och då så hade svaret varit en rak höger. Ni förstår kanske att Daniel inte har det så lätt, speciellt inte när han ger sig i kast med kärleksförklaringar innan lunch.

Det var allt för nu.
Hej då.

2 kommentarer:

Anonym sa...

fel fel fel maggan.. ALLA människor är vackra när de just vaknat. när varenda muskel i ansiktet är avslappnat. man ser ut som ett nyvaket barn.försvarlös.vacker.ren. något man vill värna om,ta hand om.

nyvakna människor är det finaste som finns!!

friday

maggan sa...

haha, träffade din man idag. vi pratade om att du var snygg, även mitt på dagen.