lördag 12 maj 2007

russin, vatten och bajs

När jag inte vet vad jag ska säga, skriva eller göra över huvudtaget så brukar jag ibland försöka börja bara precis där jag är.

Just nu dricker jag grönt japanskt körsbärste, ja jag är inte bara en kaffenörd, det blir en hel del te också. När jag berättade för min kompis och personliga alternativ-medicin-man vad jag drack så utbrast han förtvivlat ”men herregud Emeli, du måste dricka vanligt vatten ibland också”.

Nyss åt jag några gamla russin som min syster lämnat på diskbänken. Hon är barnvakt till Rolf när jag är borta. Jag är borta ganska ofta, så hon fått en egen säng här. Gillar skarpt det här med att åka bort, tågresan är bäst. Det är skönt att komma hem sen också, jag älskar den där pusten som drar genom kroppen när man kommer in i hallen. Brukar börja med ett rejält toabesök när jag kommer hem efter en tripp. Det är skönast att skita på sin egen toalett. Kollar posten, öppnar kylskåpet och det är tomt, naturligtvis. Där i den sekunden när jag konstaterar att det inte finns någon mjölk i kylen så brukar jag önska mig bort igen.

Inga kommentarer: