måndag 9 juni 2008

egentligen

Ibland undrar jag vilken makt ett tangentbord egentligen ger mig?

Alltså genom ett litet mail fick jag en handläggare på arbetsförmedlingen att sammankalla till akutmöte, alla inbjudna kom. Det är egentligen inte möjligt, de här människorna svarar inte ens i telefonen på sina telefontider. Min fyrkantiga handläggare från försäkringskassan ska "trixa och fixa" med papper och beslut så jag får ha kvar min ersättning som jag egentligen inte ska. En välkänd och respekterad resturangägare som egentligen inte alls tycker om mig KRYPER nu runt mina fötter.

Min behandlingsassistent Urbis satt bara tyst med ett leende på läpparna, han visste att han egentligen var ganska onödig.

Det är roligt det där, vad ett litet mail egentligen kan göra.

1 kommentar:

Unknown sa...

mail+mod= maggan