onsdag 26 september 2007

satans jävel som inte älskar min blogg

Klockan precis blivit 02.03, mitt i natten och jag kan inte sova. Beror förmodligen på att det är väldigt viktigt att jag inte försover imorgon. När jag ska ha gruppterapi på förmiddagen så är det himla lämpligt att vara utsövd.

Så det är väl inte så konstigt att jag inte kan sova just inatt.

Surfar planlöst runt på bloggar och kollar statistiken på mina egna, ser att en blogg jag aldrig varit in på länkat mig och blir ju sjukt nyfiken på vem det är.

När jag förstår varför han länkat mig så blir jag genast djupt tacksam för att jag inte har fler läsare än jag har. Det måste vara så svårt att heta Schulman, hantera all möjlig och omöjlig kritik.

Alltså mitt mål har från början varit att skriva roligt eller när jag är på poetiskt humör, skriva vackert. Men oftast roligt. Jag vill att man ska le lite när man läst klart ett inlägg. Ibland blir det ändå deppigt men jag tycker att jag för det mesta att jag lyckas knorra till det och lätta upp texter även om de finns någon självmordsbenägen grej där i raderna.

Till SCHMER personligen.
1. Jag är ledsen att du råkade surfa in på min blogg och blev deppig, det är absolut inte min avsikt med mitt bloggande att folk ska må dåligt och inte vilja kasta frisbee.
2. Jag är sjuk i huvudet. Det är lika svårt för mig att ”rycka upp mig” som för en diabetiker att få sin kropp att börja producera eget insulin.
3. Ja jag tycker det är synd att jag mår som jag gör, tycker synd om mig själv. Vad är egentligen dåligt med att man tycker synd om sig så länge det inte förlamar ens handlingskraft att försöka förändra sitt liv och sitt mående?

Nej nu jävlar ska jag våldssova och drömma om att kasta frisbee med vänner!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Med risk för att verka tjatig: Jag älskar din blogg! Det är en av väldigt få bloggar jag faktiskt följer, den har ibland inspirerat mig och många gånger fått mig att garva högt. Dessutom är det en spännande följetong att försöka lista ut om du heter Margareta eller Emeli. (SÄG INGET!)
Noterar dessutom att Schmer sätter sig själv i ett charmant cirkelresonemang, vilket väl bara tyder på mängden eftertanke som ligger bakom hans kritik...

Anonym sa...

(forts från förra)
Keep up the good work, för bövelen!

schmér sa...

Jag ber om ursäkt för mitt påhopp, som var ganska överdrivet.
Skulle kanske tänkt efter innan jag skrev ut om min vrede.
Förlåt!

maggan sa...

anonym och björn - ja men så bra, då kör vi på det!

schmer - du är sååå förlåten. man får skriva vad man vill på sin blogg så fortsätt med det du, precis då är det som bäst även om inte alla tycker om det ;)
fred och kärlek