måndag 17 september 2007

i huvudet på en bloggare

I natt drömde jag att ploggportalen.se hade kraschat, ja det fanns allstå ingen datanörd i världen som kunde rädda sidan. Det var helt kört för bloggportalen och bloggvärden var i chock.

Vet inte vad som är värst, att jag drömde detta och inser att jag borde skaffa mig ett liv IRL eller att jag vaknade 13.30.

Sen undrar ni kanske varför jag nu har två bloggar, det undrar faktiskt jag också. Det är verkligen ogenomtänkt!

Alltså jag trodde att jag tänkte och tanken var ungefär att jag för det första ville skriva en blogg som inte mamma läste och för det andra att min syster skulle uppdatera så ofta att jag skulle kunna skaffa mig det där livet IRL, ni vet.

Vidare tänkte jag kanske avrunda den här bloggen, skriva några långa prettoinlägg om min sjukdomshistoria och om min väg mot tillfrisknande.

Problemet är att mamma läser den nya bloggen och jag är fortfarande ofrisk vilket gör det svårt att skriva om tillfrisknandet.

Den nya bloggen känns inte heller riktigt bra, alltså fattar ni till exempel den här grejen med almodovar i nya bloggen? Nej just det. Stina vågar inte skriva heller, hon får prestationsångest när hon tänker på hur bra jag skriver säger hon. Skitunge. Hon borde känna mig så bra att hon fattade att jag ALDRIG skulle skriva en blogg tillsamans med någon som var sämre än mig själv. Jag gör helt enkelt inte sånt!

Har inget officepaket eller vad det heter till den här nya datorn. Ska ju typ försöka fixa det innan årets slut, kan nog inte tänka mig att hålla på med något tråkigare och då tar det tid för Emeli att få tummen ur analen och göra det. Men varje gång jag ska skriva (2-3 gånger om dagen) så skär det i hjärtat när jag kommer på att jag inte har word.

Ja ni märker, bloggproblem är låtsasproblem men de är ändå jävliga.

8 kommentarer:

Anonym sa...

Ladda ner open office, det är gratis vetja! www.openoffice.org

Med risk för att verka tjatig: tack igen för en underbar blogg! Slå genast ur hågen det där med avrundning!

maggan sa...

björn - ok är det lagligt det där officet då, funkar det som vanligt, funkar det med nya vista?

alltså jag skulle ju inte sluta blogga på den nya bloggen, den skulle ju finnas kvar och där skulle jag dessutom kunna skriva om alla tatueringar, fyllecellsbesök och konstiga sexlekar jag varit med om. Fast först måste vi få mamma att sluta läsa den förstås.

Anonym sa...

om jag förstått det hela rätt så ska det vara lagligt. open source och sådär. (jag har ingen aning om vad det betyder, men kompisar som kan mer än jag säger att allt är grönt...)

personligen är jag ganska pryd och vill inte veta nånting om några sexlekar. men herregud, ta ett snack med mor din! säg att dina fans kräver det!

Magnus sa...

OpenOffice är hur gratis som helst. Det kan hantera massor av olika filformat och är ungefär lika bra som MS Office, men ändå vill Kajsan ha monopolbolagsoffice av nån konstig anledning. Nåja, jag får det gratis via jobbet, så det gör inte så mycket. Personligen vill jag inte veta nåt om fyllecellsbesöken men bangar aldrig på (berättelser om) spännande sexlekar.

Magnus sa...

För övrigt borde vi styra upp en trevlig utekväll eller nåt i den stilen snart!

maggan sa...

magnus - haha. bara så ru vet så är du bjuden på födelsedagskalas den 5 oktober.

Manfred sa...

födelsedag snart!!!?

Magnus sa...

Hej Emeli! Jo, vi har fattat och är mycket glada för inbjudan! :) Jag skulle tro att vi kommer, även om jag känner viss bävan inför att ta mig ända till Andersberg. Vi ska visserligen bort kvällen efter, men vi kanske kan bli så rockiga att vi kan partaja två kvällar i rad. Det bli i så fall första gången på... tja, typ fyra år eller så! ;)