torsdag 4 oktober 2007

utvärdering av årets födelsedag

För att vara min födelsedag så var onsdagen ovanligt trevlig. De var så många som ringde. Roligast var Farmor, vi pratade om den inkompetenta och fullständigt urusla hemtjänsten. Anar vart jag fått mitt temperament ifrån…

Högstadiebästisen började ringa på förmiddagen och fortsatte ända till sent på kvällen tills jag äntligen svarade. Tog det inte personligt, antog att jag låg i fosterställning och var sorgsen över att fylla år. Det är så fint med folk som inte ger upp på en!

Försöker tänka på att det fortfarande finns folk som är äldre än mig. Tänk på de som är trettio till exempel, snacka om att stå med ena foten i graven! Så länge jag håller mig borta från min syster så kan jag känna mig fortsatt ung och modern.

Inga kommentarer: